КӨРУ ҚАБІЛЕТІ БҰЗЫЛҒАН 5-7 ЖАСТАҒЫ БАЛАЛАРДЫҢ ПСИХОЭМОЦИОНАЛДЫҚ ЖАҒДАЙЫН ЗЕРТТЕУ (АМБЛИОПИЯ ЖӘНЕ СТРАБИЗМ)
Анотація
Баланың эмоционалды мәртебесі оның психологиялық денсаулығының, барабар эмоционалды реакцияларының, әлеуметтенуінің интегралды көрсеткіші болып табылады. Өздеріңіз білетіндей, страбизм және амблиопия сияқты көру қабілетінің бұзылуы эмоционалды тұрақсыздықты, мазасыздықты, әлеуметтік бейімделу проблемаларын тудыруы мүмкін. Көру қабілеті бұзылған баланың психоэмоционалды мәртебесін диагностикалау балаға бар проблемаларды жеңуде жеке-жеке көмек көрсетудің міндеттерін, мазмұны мен бағытын анықтауға мүмкіндік береді. Зерттеудің мақсаты-көру қабілеті бұзылған 5-7 жастағы балалардың психоэмоционалды жағдайын талдау және бағалау (амблиопия және страбизм). Зерттеу әдістері. Теориялық: талдау, жалпылау, жүйелеу; емпирикалық: тестілеу, өзін-өзі бағалау, бақылау, әңгімелесу, деректерді сандық және сапалық өңдеу әдістері. Белгород қаласының мектепке дейінгі мекемелерінде жүргізілген зерттеуге көру қабілеті бұзылған (амблиопия және страбизм) 5-7 жастағы 75 бала қатысты. Амблиопия және страбизмі бар балаларда көру ақаулары әлеуметтік анықталған бұзылулардың пайда болуына, психоэмоционалды мәртебенің төмендеуіне әкеледі. Зерттеу барысында көру қабілеті бұзылған балалардың 1/3-тен астамында құрдастарымен өзара әрекеттесу проблемалары, эмоционалды тәжірибелерді түсіну тұтастығының кемшіліктері, бар жағдайға сәйкес келмейтін мінез-құлық стереотиптері, психоэмоционалды мәртебе деңгейі айтарлықтай төмендегені анықталды. Анықталған проблемалар мен психоэмоционалды мәртебенің тапшылығы көру қабілеті бұзылған мектеп жасына дейінгі балалардың психоэмоционалды әл-ауқатын, оң әлеуметтенуін қамтамасыз етудің жаңа педагогикалық тәсілдерін қажет ететіні анықталды.