МҰҒАЛІМДІ ДАЯРЛАУ ТУРАЛЫ В. А. СУХОМЛИНСКИЙДІҢ ПЕДАГОГИКАСЫ
Анотація
Аңдатпа. Мақалада В. А. Сухомлинскийдің мұғалімді даярлауға қатысты педагогикалық көзқарастары талданады. Мұғалімнің жеке және кәсіби өсуінің маңыздылығына, сондай-ақ оның тәрбиеге шығармашылық және гуманистік көзқарасты дамытудағы рөліне ерекше назар аударылады. Теориялық дайындықты практикалық тәжірибемен үйлестіру қажеттілігі, сондай-ақ мұғалімнің моральдық және этикалық қасиеттерінің маңыздылығы атап өтіледі. Бұл мақалада Сухомлинскийдің педагогикалық тәжірибесін оқытушыларды даярлаудың заманауи әдістерімен салыстырмалы талдау жүргізіледі, ұқсастықтар мен айырмашылықтар анықталады. Тұлғаға бағытталған оқыту, педагогикалық этика және тәлімгерлік мәселелеріне ерекше назар аударылады. Сухомлинскийдің педагогикалық мұрасының қазіргі білім беру сын-қатерлері жағдайында өзектілігі негізделеді. Педагогикалық шеберліктің оқушыларда тұрақты адамгершілік құндылықтарды қалыптастыруға әсері талданады. Сухомлинский идеяларының объективі арқылы мұғалімнің кәсіби қалыптасуының аспектілері, оның ішінде сөйлеу мәдениеті, эмпатия және педагогикалық әдептіліктің маңыздылығы туралы көзқарастары қарастырылады. Мақалада оның педагогикалық тұжырымдамасының негізгі ережелері және олардың қазіргі білім беру шындықтарындағы өзгеруі талданады. Сонымен қатар, мұғаліммен өзара әрекеттесу, Тәуелсіздік пен сыни ойлауды дамыту арқылы оқушының үйлесімді тұлғасын қалыптастыруға бағытталған педагогикалық принциптер қарастырылады. Сухомлинский идеяларын оқыту мен тәрбиелеудің тиімділігін арттыруға бағытталған заманауи білім беру стратегияларына интеграциялау тетіктері де талданады.
Кілт сөздер: білім, педагогика, мұғалімді даярлау, мұғалім, шеберлік, тұлға, мұра, кәсібилік, шығармашылық, тұлғаға бағытталған оқыту, кәсіби құзыреттілік, педагогикалық әдептілік.